جدیدترین و بهترین مطالب
جدیدترین آهنگ های کردی

Tasms.ir

آموزش تعویض دنده معکوس و برعکس

پست شماره 3736
14:42 , جمعه 06 بهمن 1396

آموزش تعویض دنده معکوس و برعکس

برید به ادامه مطلب

آموزش تعویض دنده معکوس و برعکس

 

 

  • دندة 1 به 2:حدود 20 تا 25 کیلومتر در ساعت
  • ‫دندة 2 به 3: 50 کیلومتر در ساعت
  • ‫دنده 3 به 4: 80 کیلومتر در ساعت
  • ‫دنده 4 به 5: 90 به بعد

 

 

تعویض مستقیم

 

 شیفت از 1 به 2
دنده یک براب حالت توقف اتومبیل است و برای شروع حرکت از خلاص به یک باید تعویض انجام دهید.معمولا برای شروع حرکت،دنده یک نیاز به فشار بیشتری به پدال گاز دارد تا ماشین خاموش نگردد و همچنین پایتان را سریع از کلاچ بلند نکنید.اگر هم مسیر مقابل خالی است پس از انجام این حرکت با قدرت (البته منظور تخت گاز نیست) پدال گاز را فشار داده و پس از رسیدن دور موتور به 2000 به دنده دو تعویض انجام دهید(حداکثر 2500) و این مساله برای مسیرهای شیب رو به بالا 2500 می باشد.

 شیفت از 2 به 3

حال که در دنده دو در حال حرکت هستیم، دور موتور وقتی که به بازه حداکثر 2000 تا 2500 برسد،تعویض دنده را به سه انجام دهید و بعد تعویض به آرامی پدال گاز را فشار دهید(برخلاف حالت شروع حرکت که با قدرت بیشتر گاز می دادید)

 

 شیفت به بالاتر

خب اگر تا مرحله دنده سه موفق بوده اید،دیگر وارد دسته دنده های به اصطلاح سبک اتومبیل شده اید و انجام فرایند مشابه مرحله قبل است

 

تعویض دنده معکوس

در معکوس دو به یک،هنگامی که سرعت شما تقریبا به کمتر از 10 میرسد،معکوس را انجام دهید و پدال گاز را کمی بیشتر از دنده های سبک تر فشار دهید.بخصوص اگر با سربالایی مواجه شدید ،قدرت گفته شده برای فشار پدال گاز بیشتر نیاز است

و در معکوس از 3 به 2 وقتی سرعت شما حدودا کمتر از 30 میگردد،کلاچ را گرفته و دنده را روی دو بگذارید و به آرامی کلاچ را رها کنید و همچنین برخلاف مورد بالا به آرامی پدال گاز را فشار دهید.

 

هشدار: در انجام تعویض معکوس،هرگز تعویض را بین بیش از یک دنده انجام ندهید،بطور واضح مثلا هرگز از دنده سه به یک یا مثلا از دنده چهار به دو معکوس نزنید،زیرا اینکار به گیربکس خودرو شما آسیب جدی وارد می کند.

 

انتقال دنده از دنده ی یک به دو: به عمل اضافه کردن دنده دنده کشی وبه عمل کم کردن دنده دنده معکوس میگویند.

انتقال دنده از دنده ی یک به دو: دنده ایست قدرتی وسنگین (سرعت کم وقدرت زیاد) و فقط جهت حرکت دادن اتومبیل از حالت ایستاده به سمت جلو میباشد.و اگر فضای جلوی اتومبیل باز باشد و هیچ مانعی وجود نداشته باشد سریعا گاز را پر کرده تا دور موتور بین  دو تا دو و نیم قرار گیرد البته در جاده کفی و هموار ولی در سربالایی ها باید دور موتور بین دو و نیم تا سه قرار گیرد بعد از اینکه گاز دنده ی یک پر شد در یک واحد زمانی گاز را قطع کرده و بلا فاصله کلاج را تا ته فشار دهید و دسته دنده را از یک به دو منتقل کنید سپس کلاج را رها کرده و گاز را به نرمی فشار دهید.

معکوس از دنده ی دو به یک: هر گاه بنا بدلایلی سرعت اتومبیل شما در سربالایی، سرعت گیر یا دست انداز آنقدر کم شود که به زیر ده کیلومتر (محوطه ی ایست) برسد متوجه میشوید که اتومبیل شما با دنده ی دو کشش ندارد همان موقع گاز را قطع کنید و کلاج را تا ته فشار دهید و دسته دنده را از دو به یک منتقل کنید و مجددا بعد از بالا شدن از سربالایی و یا رد شدن از سرعت گیر یا دست انداز اگر محوطه ی جلو اتومبیل شما باز بود مجددا گاز را پر کرده و دسته دنده را از یک به دو منتقل کنید لازم به توضیح است که در حرکتهای معابر شهری مخصوصا در راه بندانها و مناطق پر ترافیک شما شاید مجبور شوید بارها دنده کشی از یک به دو و معکوس از دو به یک را انجام دهید و این یک امر طبیعی در رانندگی میباشد.

انتقال دنده از دنده ی دو به سه: چنانچه فضای جلوی اتومبیل شما به حدی بازباشد که حداقل پانصد متر جلوتر از اتومبیل شما هیچ مانعی یا محوطه ی خطری نباشد میتوانید گاز دنده دو را پر کرده (مثل دنده ی یک) و در یک واحد زمانی کلاج را تا ته گرفته و دسته دنده را از دو به سه منتقل کرده و کلاج رابه آرامی رها کرده و گاز را فشار دهید.

معکوس از دنده ی سه به دو: هرگاه بنا بدلایلی سرعت شمادرسربالایی، ترمززدن ،سرعت گیر و غیره به زیر 30 کیلومتر در ساعت کاهش پیدا کرد در یک واحد زمانی گاز را قطع کنید و دسته دنده را از سه به دو منتقل کنید و سپس مثل دنده دو به یک کلاج را به آرامی رها کنید و به گاز فشار دهید.و مجددا بعد از رد شدن از سربالایی یا سرعت گیر در صورت نبودن مانعی جلو اتومبیل شما و باز بودن مسیر مجددا گاز دنده ی دو را پر کرده و دنده را به سه منتقل کنید.

لازم به ذکر است دنده کشی از سه به چهار و از چهار به پنج  و معکوس کردن آنها مثل دنده ی یک به دو و دو به سه میباشد.


دنده ی سنگین: به دنده های یک و دو در اتومبیلهای سواری به دلیل قدرت زیاد و سرعت کم آن دنده های قدرتی یا سنگین میگویند و در جاهائیکه برای به حرکت درآوردن اتومبیل به قدرت زیاد نیاز باشد مثل شروع حرکت از حالت ایستاده،سربالائی های تند یا سرازیری های تند جهت کاهش استفاده از تزمز و نیز کنترل بهتر فرمان و سرعت اتومبیل از دنده ی سنگین استفاده میکنیم.

دنده سبک: به دنده های سه،چهار و پنج در اتومبیلهای سواری بدلیل سرعت بالا و قدرت کم دنده سبک میگویند.

 

آموزش تعویض دنده معکوس و برعکس,راهنمایی تعویض دنده,آموزش کامل تعویض دنده,آموزش جامع تعویض دنده,آموزش معکوس و تعویض دنده,راهنمایی معکوس زدن,معکوس و تعویض دنده,آموزش دنده کشی و دنده معکوس,آموزش گام به گام رانندگی تعویض دنده های مستقیم,آموزش دنده معكوس كاهنده سرعت در رانندگی,تکنیک های آموزشی رانندگی حرفه ای,آموزش دنده کشی و دنده معکوس در معابر شهری,آموزش ساده رانندگی با خودرو,بهترین زمان برای تعویض دنده,

توجه : تمام حقوق مطالب محفوظ می باشد.

نظرات ارسال شده

    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی